Moonway 30 vuotta kasvua ja asiakaslähtöisyyttä
KWH Logistics liiketoimintaryhmään kuuluva Moonway täytti 30 vuotta vuonna 2024. Kolme vuosikymmentä on tehnyt Moonwaysta kansainvälisesti tunnetun logistiikkayrityksen, mutta sen vahvuus on edelleen läheinen yhteistyö asiakkaiden kanssa ja kyky vastata muuttuviin tarpeisiin. Yrityksen kasvu ja kehitys näkyvät niin palvelutarjonnassa kuin toimintatavoissa.
Kasvua ja kehitystä asiakkaiden rinnalla
Moonwayn matka alkoi Suomessa, mutta tänä päivänä sen toiminta ulottuu kaikkialle maailmaan. ”Kun aloitimme, toiminta-alueemme oli pääosin Euroopassa. Nyt palvelumme kattavat globaalit kuljetustarpeet, ja logistiikkaverkostoomme kuuluu yli sata agenttia”, kertoo Juho Makkonen, Moonwayn Commercial Director.
Kasvun rinnalla Moonway on säilyttänyt kotimaiset juurensa ja läheisen asiakasyhteistyön. ”Meillä on pitkäaikaisia asiakkuuksia, ja olemme kasvaneet yhdessä asiakkaidemme kanssa, heitä kuunnellen ja kehittäen heidän tarpeisiinsa sopivia ratkaisuja”, lisää Account Manager Minna Immonen, joka on ollut mukana Moonwayn toiminnassa alusta lähtien.
Vastuullisuus mukana kaikessa
Vastuullisuus on noussut vuosien aikana tärkeäksi osaksi Moonwayn toimintaa. ”Viime vuosikymmenellä vastuullisuudesta on tullut toimialan perusta. Se ei ole enää kilpailuetu, vaan edellytys”, Makkonen toteaa.
Roni Kalleinen, Moonwayn Traffic Manager, nostaa esiin henkilöstön turvallisuuden ja hyvinvoinnin merkityksen. Sosiaalinen vastuu näkyy päivittäisessä toiminnassa: ”Noudatamme tarkasti kaikkia asiaankuuluvia standardeja ja kehitämme toimintatapojamme jatkuvasti.”
”Moonwayn vahvuus on henkilökohtainen palvelu – asiakkaamme tietävät aina, kenen puoleen kääntyä.”
Ympäristövastuullisuus on niin ikään keskeisessä roolissa. Moonway hyödyntää CO2-laskentaa, jonka avulla asiakkaat saavat tarkkaa tietoa lähetyksiensä hiilijalanjäljestä ja voivat huomioida sen päätöksenteossaan.
Henkilökohtainen palvelu erottaa
Moonwayn palvelutarjonta on vuosien aikana laajentunut kattamaan muun muassa nestemäisten kemikaalien ja elintarvikkeiden kuljetukset sekä monipuolisen konttivuokrauksen. Vaikka palvelut ovat monipuolistuneet, yksi asia ei ole muuttunut: henkilökohtainen palvelu.
”Henkilökohtainen palvelu on aina ollut meille tärkeää. Asiakkaamme saa meiltä aina nimetyn henkilön hoitamaan asioitaan, ja tämä asiakaslähtöisyyden haluamme säilyttää myös tulevaisuudessa”, Makkonen lupaa.
Katse tulevaisuuteen
Moonway jatkaa kasvuaan vastuullisesti ja asiakaslähtöisesti. ”Suomi ja maailma tarvitsevat logistiikkaa – tulevaisuudessa entistäkin enemmän. Me olemme siinä vahvasti mukana”, Immonen kiteyttää.